500 λέξεις με την Ασημίνα Ξηρογιάννη

Η Ασημίνα Ξηρογιάννη σπούδασε φιλολογία και θέατρο. Εχει εκδώσει πάνω από δώδεκα βιβλία, από τα οποία τα περισσότερα είναι ποίηση και μεταφραστικές εργασίες. Ποιήματά της έχουν μεταφραστεί σε διάφορες γλώσσες. Το βιβλίο της «Εποχή μου είναι η ποίηση» (εκδ. Γαβριηλίδης) κυκλοφορεί στη Γαλλία μεταφρασμένο από τον Μισέλ Βόλκοβιτς. Αρθρα, μελέτες, μεταφράσεις και κριτικές της δημοσιεύονται σε ποικίλα έντυπα περιοδικά, αλλά και σε ηλεκτρονικά περιοδικά και ιστολόγια. Το 2009 ίδρυσε το ιστολόγιο Varelaki (σελίδες τέχνης και πολιτισμού).

Ποια βιβλία έχετε αυτόν τον καιρό πλάι στο κρεβάτι σας;

Κάποια θεατρικά έργα των Πίντερ και Σαίξπηρ, ποιήματα της Λουίζ Γκλικ και ποιήματα του Μαρκ Στραντ.

Ποιο ήταν το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που μάθατε πρόσφατα χάρη στην ανάγνωση ενός βιβλίου;

Μέσα από την ηρωίδα του «Love me tender» (Κοστάνς Ντεμπρέ) αισθάνομαι πόσο σημαντική είναι τελικά η αυτοδιάθεση και πόσο σημαντικό το αυτεξούσιον. Πρέπει να σπάει κανείς το φράγμα… Μέσα από την υπέρβαση γίνονται βήματα μπροστά.

Ποιο κλασικό βιβλίο διαβάσατε πρόσφατα για πρώτη φορά;

Την «Αστροφεγγιά» του Παναγιωτόπουλου.

Περιγράψτε την ιδανική αναγνωστική συνθήκη.

Μέσα στη γαλήνη και τη σιωπή, μέσα στη φύση, κυρίως πλάι στη θάλασσα. Να ‘ναι απόγευμα καλοκαιριού. Και πάντα κοντά μου να ‘χω το σημειωματάριό μου – από αυτό αρχίζουν όλα.

Υπάρχουν βιβλία για τα οποία να νιώθετε ενοχές που σας άρεσαν;

Οχι, αλήθεια! Η ανάγνωση μου χαρίζει μια φοβερή ελευθερία, δεν νιώθω ότι χρειάζεται να απολογηθώ ή να νιώσω ενοχές για κάτι που έχω απολαύσει.

Τι είναι αυτό που σας συγκινεί περισσότερο σε ένα βιβλίο;

Τα βιβλία με κακό τέλος. Οταν κάτι δεν εκπληρώνεται ή μένει μετέωρο.

Ποιο είναι το επόμενο βιβλίο που θα διαβάσετε;

Σκέφτομαι για τέταρτη φορά να ξεκινήσω να διαβάζω τον «Οδυσσέα» του Τζόις, με την ελπίδα να μην το παρατήσω αυτή τη φορά.

Σε πόσα μέρη χωρίζεται το βιβλίο σας και ποια η σύνδεσή τους;

Αποτελείται από τρία μέρη. Η σύνδεσή τους είμαι εγώ και το βλέμμα μου. Στο πρώτο μέρος (Τα θεατρικά) συναντάει κανείς ποιήματα που αφορούν έργα και ήρωες με τα οποία ήρθα σε επαφή κατά την πολύχρονη και ποικιλότροπη επαφή μου με το θέατρο. Το δεύτερο μέρος έχει τίτλο «Σημείο σύγκλισης» και έχει ευρύτερη θεματολογία.

Τι πραγματεύεται το τρίτο και τελευταίο μέρος;

Στην ουσία πρόκειται για έναν δραματικό μονόλογο, μέσω του οποίου επιχειρείται η αποτύπωση με λέξεις μιας εσωτερικής αντίληψης του σώματος, μιας ιδιάζουσας και βασανιστικής σωματικότητας

https://www.kathimerini.gr/culture/562749781/500-lexeis-me-tin-asimina-xirogianni/

Σχολιάστε